A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тячівський ліцей №1 ім. В. Ґренджі-Донського
Тячівської міської ради Закарпатської області

Напрямки виховної роботи


   Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни. Метою виховної роботи школи є виховання громадянина України – носія ціннойстей та загальнолюдський надбань.

Виховна проблема школи:

  «Виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, національно свідомої людини здатної до саморозвитку і самовдосконалення»

   Виховання учнів у школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес та спрямоване на формування і розвиток свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

       Завдання діяльності:

• Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
 • Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
  •  Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
• Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
 • Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
 • Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху;
   • формування внутрішньої професійної та особистісної мобільності педагога та учня;
   • розвиток інноваційного мислення учителя як умови його професійної компетентності;
  • забезпечення мобільності учителя та учня шляхом формування інформаційних та комунікаційних компетенцій;
 • консолідацію зусиль всіх учасників виховного процесу, координацію зусиль взаємодії співробітництва навчального закладу, класного керівника з усіма виховними інститутами суспільства;
 • виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження й зміцнення їхнього фізичного та психічного здоров’я;
 • формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях;
 • виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу;
 • створення й розвиток цінностей громадського суспільства, запобігання негативних проявів серед учнівської молоді, дитячої бездоглядності, безпритульності та підліткової злочинності;
 • створення сприятливих умов для повноцінного морально-психологічного, соціального і духовного розвитку сім’ї, гармонізації взаємовідносин поколінь;
 • формування в учнів національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, свого народу;
 • забезпечення умов для самоорганізації та самореалізаціі особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
 • формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
• забезпечення високої художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

  НАПРЯМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

      Виховна система школи розроблена відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН “Про права дитини”, Статуту школи. Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідеї гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору.

       В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина – патріота своєї країни, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.

       Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.

 

ОСНОВНІ НАПРЯМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ

  • Патріотичне виховання;
  • Правове виховання
  • Вихвання національної культури
  • Громадянська освіта і виховання
  • Туристсько-краєзнавча робота

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СІМ’Ї, РОДИНИ, ЛЮДЕЙ

  • Моральне виховання
  • Родинно-сімейне виховання
  • Превентивне виховання
  • Толерантність

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ

  • Екологічне виховання
  • Еколого-натуралістична робота

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА ТА КУЛЬТУРИ

  • Художньо-естетичне виховання

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ

  • Профорієнтаційна робота
  • Трудове виховання

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ

  • Охорона життя та здоров’я
  • Формування здорового способу життя
  • Формування активної життєвої позиції
  • Формування соціального статусу

Національно-патріотичне виховання

  Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури. Головною метою колективу Тячівськлї ЗОШ І-ІІІ ст. №1 ім.  В. Гренджі-Донського  є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його соціального досвіду, його національної ментальності, своєрідності, світобачення і на цій основі – формування особистих рис громадянина України: духовності, моральна, правова, трудова, екологічна, художньо-естетична та релігійна культура, розвиток індивідуальних здібностей і талантів учня. Сьогодні виховання громадянина – патріота – цілеспрямований, систематичний, регульований процес, мета якого – утвердження свідомості нації, народу, етнічної культури, мовної єдності, кращих рис характеру громадянина України.

     В основі виховного процесу школи лежить система виховних відносин, що забезпечує взаємодію педагогів, батьків та учнів згідно з суспільно заданими цілями виховання – розквіт духовної сутності людини, яка має стати висококваліфікованим спеціалістом, займати чіткі національні, загальногосподарські позиції, бути активною у громадському житті, відповідальною за моральне становлення себе як особистості. Реалізуючи концепцію освіти, як процес розвитку творчої особистості, педагогічний колектив постійно веде пошук нових педагогічних технологій, що сприяють формуванню середовища, яке розвиває, навчає та виховує. Анкетування, соціологічні опитування, індивідуальні бесіди дають змогу вивчати рівень вихованості, потреб, інтересів кожного учня.

   Пріоритетним напрямком організаційно-педагогічної діяльності є індивідуальний підхід у вихованні особистості учнів, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку і самовиховання, що знайшло своє відображення в планах організаційно-виховної роботи всіх структурних підрозділів школи. Значна увага педагогічним колективом приділяється виконанню Національної програми патріотичного виховання молоді, розвитку життєво-активної позиції громадянина України. Головне завдання виховної діяльності – створення умов для активної життєвої позиції учнів, громадянського самовираження і самореалізації, максимального задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному і моральному розвитку.

Напрями роботи

з національно-патріотичного виховання учнів

  • формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
  • виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
  • формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України.
  • збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;
  • виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
  • формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
  • формування соціальної активності;
  • виховання правової культури особистості;
  • формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
  • формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху
  • сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
  • виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.

Організаційно-методична діяльність

з національно-патріотичного виховання учнів

1. Розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання учнів у школі

2. Розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання учнів на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові

3. Забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів

4. Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, в засобах масової інформації

 

 

 

 

Заходи національно-патріотичної спрямованості

Акції памя'ті

(урочисті лінійки, уроки мужності, урочисті вечори, зустрічі)

  • до Дня Примирення
  • до  Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав  – “Ти – вічний біль, Афганістан”
  • до Дня захисника України
  • до Дня Чорнобильської трагедії – «Дзвони Чорнобиля», «День Пам´яті загиблих  на ЧАЕС»
  • до Дня пам’яті жертв політичних репресій
  • до Дня пам’яті жертв голодомору – «Запали свічку», «Чорна сповідь моєї історії»


_DSC0261.JPG

_DSC0248.JPG

_DSC0226.JPG

_DSC0246.JPG

 

40897095_2152044461707789_46444134802443

40764703_2152045251707710_16435185763986

40756469_2152045018374400_25132124741702

 

Учнівське самоврядування — це спосіб організації життя колективу

 

СТАТУТ ДИТЯЧОЇ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "ДРУЖБА"

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Дитяча громадська організація Тячівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Гренджі- Донського є громадським, створеним на добровільних засадах, самодіяльним об’єднанням.
  2. У своїй діяльності дитяча громадська організація керується Конституцією України, чинним законодавством України ти цим статутом
  3. Дитяча громадська організація взаємодіє з громадськими об’єднаннями, педколективом школи, разом вони дотримуються демократичних та гуманістичних принципів.
  4. Основною метою дитячої громадської організації є захист прав та інтересів своїх членів, об’єднання зусиль для добрих у корисних справ, створення умов для розвитку здібностей підростаючого покоління
  5. Дитяча громадська організація здійснює свою діяльність в межах Тячівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Гренджі-Донського

 

ЗАВДАННЯ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ  ДИТЯЧОЇ  ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

  1. Завдання та діяльність спрямовані на:
  • з гуртування дітей,підлітків та дорослих з метою вироблення найрізноманітніших форм, методів, програм, спрямованих на виконання добрих і корисних справ, розвиток різноманітних здібностей у підростаючого покоління;
  • виховання у дітей віри у себе, у свої сили, любові до своєї родини, до краю, в якому народився;
  • пізнання та примноження краси природи, екологічне виховання;
  • утвердження, збереження та примноження традицій свого народу;
  • знайомство з історичним минулим краю, України;
  • виховання підростаючого покоління в дусі поваги до старших, піклування про молодших, своїх рідних, друзів;
  • надання шефської допомоги інвалідам та людям похилого віку;
  • прагнення жити в мирі та дружбі з дітьми інших народів;
  • прищеплювати любов до праці;
  • турбота про соціально незахищені групи неповнолітніх;
  • організація оздоровчого відпочинку дітей у літній період;
  • розвиток дитячої творчості(проведення фестивалів, свят, конкурсів, виставок, конференцій тощо)

 

 

ПРАВИЛА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

1. Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.

2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.

3. Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.

4. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.

5. Чітко втямиш – краще зробиш.

6. Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.

7. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.

8. Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.

9. Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.

10. Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.

11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.

12. Твори, фантазуй сміливіше– шукай шляхів виконання рішень.

13. Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.

14. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень